CE FACI CA SA AI UN SISTEM IMUNITAR SANATOS

CE FACI CA SA AI UN SISTEM IMUNITAR SANATOS

Sistemul nostru imunitar este alcatuit din tesuturi, celule, proteine si organe importante, care impreuna ajuta la eliminarea toxinelor, virusilor, parazitilor, substantelor chimice cu care intram in contact in fiecare zi si ne pot afecta sanatatea.

”Imunitatea se refera la functiile de aparare impotriva agentilor patogeni si a substantelor straine care invadeaza corpul.”

In sistemul nostru imunitar se afla un mecanism de autoaparare. Cand activam sistemul imunitar, corpul isi curata singur toxinele si reziduurile. Detoxificarea este un proces esential care ne fortifica imunitatea. Da voie celulelor organismului sa se curete. Cand vii cu aport constant de nutrienti, chiar si atunci cand nu iti mai este foame (mancatul compulsiv), tu incarci celulele cu acele resturi care se acumuleaza in urma proceselor metabolice. In cantitati mari acestea devin toxice.

”Baza vitalitatii si sanatatii este functionarea normala a celulelor corpului.”

Un mediu intestinal curat si sanatos conduce la o imunitate crescuta. Intestinele sunt unul din punctele forte ale sistemului imunitar. In jur de 60-70% din celulele imunitare se gasesc in celulele Peyer din intestinul subtire.

In intestinele noastre sunt digerate si absorbite substantele nutritive pe care le primim din alimente. Pentru o digestie normala hrana trebuie mestecata suficient de bine. Daca combini alimentele necorespunzator, mananci pe graba si termini tot din farfurie din cateva inghitituri, vei solicita stomacul si intestinele , producand indigestie si blocand asimiliarea nutrientilor.

”Constipatia nu se limiteaza la neplaceri si eliminare dureroasa, ci afecteaza sanatatea intregului organism.” Eliminarea reziduurilor din colon este la fel de importanta cu eliminarea resturilor metabolice din celule.

Alimentele influenteaza organismul pana la nivel celular. Consumul exagerat de hrana de origine animala, cereale rafinate (orez alb, fainoase, paine alba, etc), grasimi trans si saturate – adica cele mai putin sanatoase care sunt responsabile si de colesterolul ”rau” crescut in organism (prajeli, produse de patiserie, margarina, chips-uri, diferite snacks-uri din comert, produse tip fast food, lactate, carne) sau zaharul rafinat, sunt cauza principala a scaderii imunitatii si predispozitia la gripa, raceli, infectii.

Imbunatatim sistemul imunitar prin dobandirea unor obiceiuri bune, precum: mancare proaspata si sanatoasa, detoxificare, exercitii fizice, odihna, reducerea nivelului de stres, meditatie, stare generala de bine.

Alimentele fermentate sunt foarte bune pentru sanatate, contin cantitati mari de enzime si ajuta bacteriile benefice sa se inmulteasca in intestine. Cand bacteria benefica ajunge in intestine, pH-ul acestora devine acid si inhiba sporirea bacteriilor.

Exista in sistemul nostru imunitar diferite celule ca macrofagele, limfocitele si neutrofilele care functioneaza in  tractul intestinal. Ele protejeaza organismul de agentii patogeni. Bacteriile benefice activeaza aceste celule imunitare. De aici, putem intelege, de ce imunitatea noastra poate fi influentata de sanatatea intestinelor.

Prin alegerea alimentelor fermentate de buna calitate, despre care stim ca dezvolta un mediu intestinal benefic, ne crestem imunitatea.

Varza murata, muraturile, pasta miso (sa fie organica din orz, soia nepasteurizate, care au fost fermentate o perioada lunga de timp 1-2 ani) sunt unele dintre alimente pe care sa le introduci in alimentatia ta pentru sanatatea gastrointestinala si a intregului organism.

”Multe alimente fermentate din supermarket-uri sunt fermentate doar pentru o perioada scurta deoarece sunt produse in masa, si le-au fost adaugati diferiti aditivi alimentari. De asemenea, este posibil ca pentru cresterea productiei agricole sa fi fost folosite pesticide si ingrasaminte chimice. Pasta miso si sosul din soia realizate industrial, folosesc boabe de soia peste care s-au pus cantitati mari de pesticide. Acestea sunt produse fermentate doar cu numele.” Dr Hiromi Shinya, Factorul Microbian

Alimentele care iti cresc imunitatea:

  • Varza kale – aport mare de calciu in comparatie cu laptele, este bogata in antioxidanti, vitaminele A, C, E, K si minerale fier, mangan.
  • Anghinarea de Ierusalim – contine o polizaharida numita inulina care intareste sistemul imunitar.
  • Sucul proaspat de morcovi (500 – 600 ml/zi ) – bogat in  polifenoli, vitaminele A, B, C, D, E, K, minerale sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fier.
  • Semintele de dovleac – contin aminoacizi, vitamina E, betacaroten, seleniu, etc. Au proprietati antiinflamatoare si antimicrobiene puternice.
  • Broccoli – surse bogate de nutrienti ca proteine, vitamina C, acid folic (vitamina B9), calciu, potasiu, fosfor, betacaroten, protejeaza inima si fortifica imunitatea.
  • Usturoiul – contine enzime, aminoacizi, vitamine A, B1, B2, C, minerale seleniu, germaniu.
  • Ghimbirul – antiinflamator si antioxidant.
  • Scortisoara – este bogata in antioxidanti care inhiba dezvoltarea bacteriilor.
  • Portocalele – aport de vitamina C, calciu, potasiu, acid folic.
  • Fructele de padure – au cantitati extraordinare de vitamina A, B, C, E, polifenoli, flavonoide, fibre, cupru, seleniu, zinc, fier. Stimuleaza sistemul imunitar.
  • Suc proaspat de legume pentru intarirea imunitatii: 4 catei de usturoi, 4 morcovi mari, un mana de patrunjel verde, 1 mar, 1 buc de ghimbir proaspat, 1 cana de anghinare de Ierusalim, cateva frunze de leurda (pe care le gasesti in perioada aceasta la piata).

Asculta-ti propriul organism si raspunde la ceea ce iti comunica 🙂

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Lasa un Comentariu

Despre mine

Buna ! Sunt Cosmina, si stiu din proprie experienta care sunt provocarile unei siluete de invidiat, atunci cand ai un stil de viata haotic . Secretul este sa iti construiesti un stil alimentar potrivit tie, care sa fie atat sanatos cat si placut.

Articole Recente

Follow