COLESTEROLUL | UN PRODUS AL ORGANISMULUI NOSTRU | ALIMENTE CARE SCAD COLESTEROLUL

COLESTEROLUL | UN PRODUS AL ORGANISMULUI NOSTRU | ALIMENTE CARE SCAD COLESTEROLUL

Corpurile noastre produc atat colesterol cat este necesar, nu avem nevoie de colesterol extern. Ficatul este cel care produce tot colesterolul pentru buna functionare a membranelor celulare, sangelui, intra in constitutia creierului si a nervilor, este substanta de baza din care se sintetizeaza in organism hormonii steroizi, vitamina D3 si acizii biliari (constituenti importanti ai bilei).

Colesterolul marit este legat de stilul de viata. Cartea ”Studiul China” a dr. Colin Campbell, ne ofera dovezi stiintifice in domeniul nutritiei cu privire la legatura stransa dintre alimentatie si sanatate. ”S-a stabilit o corelatie intre alimentele de origine animala si un colesterol sanguin mare. Fara aproape nicio exceptie, substantele nutritive din alimentele de origine vegetala au fost asociate cu niveluri reduse ale colesterolului sanguin”. Conform studiilor, o hrana bazata pe proteine de origine vegetala, in locul proteinelor de origine animala, au o putere mai mare de a reduce nivelul de colesterol  decat reducerea consumului de grasimi sau colesterol din alimentatie.

Atat alimentele foarte procesate si rafinate, cu un continut bogat in grasimi saturate si grasimi trans, cat si stresul acut, determina nivelul crescut al colesterolului.

Nu conteaza cat de mare este colesterolul, ci cat de curate sunt arterele. Daca rezultatele analizelor de sange indica un colesterol LDL crescut, insa arterele functioneaza bine pentru ca sunt flexibile si sangele curge normal, atunci colesterolul nu este o problema. Ceea ce se intampla este datorita unei serii de factori!

Lipoproteinele cu densitate scazuta – LDL – pot oxida. Cum fac asta? Zaharurile rafinate, margarina, faina alba, prajelile, sosurile, chipsurile si toate produsele nesanatoase pe care le consumam afecteaza colesterolul. Asa apare placa ateromatoasa si infundarea vaselor de sange. Colesterolul singur nu este nociv, dar face parte din acei factori care conduc la diferitele afectiuni. Organismul uman nu e construit sa scape de colesterolul in exces. Toate acele grasimi trans nu se afla in natura, iar corpul nu stie cum sa le proceseze adecvat.

Studii efectuate de Dr. Caldwell Esselstyn, chirurg al clinicii din Ohio, au aratat ca un regim alimentar cu aport scazut de grasimi saturate, bazat pe alimente vegetale, poate incetini sau ameliora afectiunile inimii.

Experimentele au demonstrat, de asemenea, ca tensiunea arteriala ridicata si nivelul crescut al colesterolului sunt asociate cu afectiunile cardiovasculare. Sa ne reamintim ca stresul este factorul principal care influenteaza nivelul de colesterol ”rau” si creeaza bolile de inima, diabetul si hipertensiune arteriala. ADN-ul uman si modul in care genele transforma nutrientii din mancarea pe care o consumam, sunt impactate de gandurile si sentimentele noastre in legatura cu mancarea.

De ce au efect medicamentele asupra reducerii nivelului de colesterol?

”Pentru ca imbolnavesc ficatul (fiind organul care produce natural colesterolul), doar asa pot reduce secretia de colesterol. Sa lasam ficatul sa functioneze pentru corpul nostru. Hrana sanatoasa va scadea nivelul de colesterol, nu pastilele.” Mark Emerson

Colesterol LDL are efect nociv asupra creierului, trebuind astfel interzis consumul grasimilor rele: prajeli, carne grasa, maioneza, unt, margarina, produse de patiserie, prajituri, produse fast food, etc.

Alimente care scad colesterolul LDL si cresc valorile colesterolului bun HDL :

#1.Migdalele si Nucile (fructele oleaginoase) – se lasa la hidratat in apa, in jur de 8h, astfel te vei bucura de toti nutrientii, vitaminele si enzimele

#2.Taratele si Fulgii de ovaz – bogate in fibre alimentare, consumul lor scade nivelul colesterolului

#3.Avocado – este un fruct bogat in grasimi mononesaturate care determina reducerea colesterolului si al trigliceridelor

#4.Cacaoa cruda sau Boabele de cacao crude – contine substante chimice care curata sistemul cardiovascular si este bogata in antioxidanti

#5.Ceapa – consumata in stare cruda, deoarece prin gatire, proprietatile ii sunt neutralizate. Este bogata in quercitina, un bioflavonoid cu puternica actiune antioxidanta, care creste nivelul colesterolului bun (HDL)

#6.Fructele bogate in pectina – mere, portocale, struguri, fructe de padure, rodii – pectina este o fibra solubila care se gaseste in mod natural in multe fructe si legume, aceasta reduce colesterolul, absoarbe apa din organism si asigura un tranzit intestinal normal

#7.Legumele bogate in pectina – morcovi, vinete, cartof dulce, ardei gras rosu

#8.Legumele cu frunze verzi – spanac, varza kale, rucola, mangold, broccoli – sunt bogate in antioxidanti si sunt surse de vitamine A, C, K, B, acid folic si minerale magneziu, calciu, fier, potasiu, etc

#9.Rosiile – sunt bogate in licopen, previn acumularea si depunerea colesterolului pe peretii arterelor

#10.Scortisoara – are proprietati antioxidante si antiinflamatoare, lupta impotriva infectiilor si inhiba dezvoltarea anumitor bacterii, intareste sistemul imunitar si reduce colesterolul LDL si trigliceridele.

O hrana sanatoasa si echilibrata care vine cu un aport crescut de alimente vegetale si superalimente, multe fructe si legume, seminte, cereale integrale, leguminoase, toate bogate in  antioxidanti, substante nutritive, enzime, acizi grasi esentiali, grasimi si uleiuri benefice, vitamine, minerale, polizaharide, fibre, apa, dar saraca in grasimi nesanatoase, iti asigura o stare de bine generala, vitalitate, o inima sanatoasa si un nivel redus de colesterol in sange.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Lasa un Comentariu

Despre mine

Buna ! Sunt Cosmina, si stiu din proprie experienta care sunt provocarile unei siluete de invidiat, atunci cand ai un stil de viata haotic . Secretul este sa iti construiesti un stil alimentar potrivit tie, care sa fie atat sanatos cat si placut.

Articole Recente

Follow